Rabu, 7 Julai 2010

ku mulakan dengan BismiLLah....


AlhamduliLLah, segala puji-pujian hanyalah milik Allah S.W.T, dan tidak lupa juga selawat dan salam ke atas junjungan besar RasuliLLah S.A.W, penghulu bagi sekalian manusia dan para nabi, dan kepada ahli keluarga dan para sahabat Baginda S.A.W.

Syukur ke hadrat Ilahi dengan inayah, nikmat masa dan sedikit kudrat kurniaanNya kepada diriku untuk memulakan langkah pertama sebagai blogger yang sekian lama bermain-main di kotak fikiran. Masakan tidak, seringkali ditanya dan dipujuk oleh sahabat yang begitu mengambil berat akan diri ini. Sebenarnya saya agak keberatan untuk membuat blog, namun malas bukanlah punca utama. Ini kerana saya mengukur baju di badan sendiri, dengan ilmu yang cetek serta kemahiran menulis yang tidak seberapa ini bimbang-bimbang blog yang dibuat akan terbengkalai di tengah-tengah pembikinannya. Saya juga bimbang jikalau tiada pengisian ilmiah yang mampu memberi manfaat kepada pengunjung blog ini.

Namun setelah difikir dari sudut positif, apa salahnya mencuba kerana orang yang gagal adalah mereka yang gagal mencuba.Ya! mencuba adalah yang terbaik. Apatah lagi mencuba perkara yang dapat memberi manfaat kepada diri kita sendiri dan muslim yang lain.

Moga-moga post yang berjaya saya nukilkan ini menjadi titik tolak bagi saya untuk menghasilkan post-post yang seterusnya dengan bantuan sahabat-sahabat sekalian yang lebih arif dalam arena penulisan blog. Sebarang teguran dan kritikan membina saya terima dengan hati terbuka. Sekian, assalamua3laikum w.b.t

Tiada ulasan:

Catat Ulasan